Witaj w świecie Nowatorskiej Szkoły
Tworzymy szkołę, która przygotowuje uczennice i uczniów do mądrego współtworzenia otaczającej nas i stale zmieniającej się rzeczywistości.
Budujemy w młodych ludziach siłę do rozwoju. Wierzymy, że rozwój osobisty, a także zdrowe więzi społeczne i poczucie wspólnoty, to ważne podstawy, by bezpiecznie i z pewnością wejść w dorosłość.
Indywidualne potrzeby
Nasi specjaliści i terapeuci (m.in. zespół psychologów, pedagogów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, treningu umiejętności społecznych) rozwijają w dzieciach poczucie własnej wartości, wzmacniają ich mocne strony i dają narzędzia do radzenia sobie z wyzwaniami oraz trudnościami.
Stawiamy na budowanie otwartej i pełnej zrozumienia relacji z dziećmi i ich rodzicami. Wspólnie ustalamy plan terapeutyczny, omawiamy postępy, wspieramy w sytuacjach domowych.
Pracujemy w nowocześnie wyposażonych gabinetach w naszych szkołach. Z sukcesami kształcimy także uczniów ze spektrum autyzmu.
Nie dopasowujemy ucznia z trudnościami rozwojowymi do systemu kształcenia, ale dostosowujemy warunki do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych, rozwojowych oraz psychofizycznych możliwości.
Dbamy o zdrowie psychiczne naszych dzieci
Dajemy przestrzeń na wszystkie emocje, nie pocieszamy na siłę, ale towarzyszymy w przeżyciu tego, co ważne.
Z prawie 1500 godzin w ciągu roku, które dzieci spędzają w szkole, wiele poświęcamy na naukę rozpoznawania swoich uczuć, emocji i potrzeb. Uczymy radzenia sobie z sytuacjami, które powodują dyskomfort.
Uczymy jak wyznaczać sobie śmiałe cele, jak organizować czas, oddzielać to, co ważne, od tego, co pilne, i jak wybierać swoje priorytety. W naszej szkole profesjonaliści prowadzą trening umiejętności społecznych.
Nauczyciele i terapeuci, którzy lubią ludzi
Tak samo jak wykształcenie, dyplomy i podnoszenie kwalifikacji, ważne są dla nas otwartość, życzliwość i szacunek. Znamy swoje mocne strony i nie boimy się wyzwań. Razem świętujemy szkolne sukcesy i jesteśmy dla siebie wsparciem.
Nie jesteśmy nauczycielami, którzy twierdzą, że wszystko wiedzą najlepiej.
Umiejętności praktyczne
Uczymy myśleć krytycznie, a także asertywnie wyrażać swoje opinie. Uczymy skutecznie zdobywać wartościową wiedzę, rozwiązywać problemy i budować swoje poczucie bezpieczeństwa.
Pokazujemy, że nowe technologie, jeśli mądrze z nich korzystamy, wspierają rozwój.
Logiczne myślenie i zdrową rywalizację z uszanowaniem zasad fair play ćwiczymy grając w szachy i ping ponga. Matematyczne zawiłości rozwiązujemy również na zajęciach programowania, a przyrodę chętnie poznajemy podczas wypraw do lasu.
Piłka nożna i inne sporty drużynowe uczą pracy zespołowej i dążenia do celu. Dają możliwość wspólnego celebrowania sukcesu, a czasem grupowego przeżywania porażki. Z niepowodzeń wyciągamy wnioski, są dla nas lekcjami, które zbliżają do celu.
Nasi uczniowie mają możliwość wyrażania siebie również na zajęciach plastycznych, artystycznych i muzycznych. Wiemy, że kontakt ze sztuką sprzyja rozwijaniu kreatywności. Wychodzimy do teatru, odwiedzamy galerie sztuki i inspirujemy uczniów do odgrywania ról aktorskich. Pomagamy kształtować gust i dobry styl.
W Nowatorskiej Szkole nie kierujemy się zasadą, że „wszystko wolno” i nie ma żadnych zasad. Tak jak inne szkoły, my też podlegamy nadzorowi Kuratorium Oświaty. Realizujemy podstawę programową, jednak traktujemy ją jako punkt wyjścia, a nie cel sam w sobie. Mamy sprawdzone metody, by uczyć skutecznie i z radością.
Organizacja klas
Klasy to nasze ważne wspólnoty. To zespół, w którym zdobywają wiedzę, realizują projekty, wpadają na świetne pomysły, uczą się od siebie i zdobywają kompetencje społeczne.
Dbamy o to, aby każdy czuł się w klasie komfortowo i swobodnie. Uczymy, że każdy jest ważny i ma prawo do wyrażania swojego zdania.
Zwracamy też uwagę na to, że łącząc talenty, kompetencje i doświadczenia, można tworzyć wspaniałe projekty. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu dzieci będą potrafiły dobrze współdziałać w większych wspólnotach, organizacjach, w życiu zawodowym i towarzyskim. Zachęcamy dzieci do dzielenia się między sobą tym, co dla nich jest ważne, co je cieszy lub martwi.
Każda klasa ma swojego przewodnika – wychowawcę – i nauczyciela wspomagającego proces edukacji, opieki i wychowania. Zależy nam, aby relacje dzieci z dorosłymi opierały się na zaufaniu i zrozumieniu.
Dostosowaliśmy przestrzeń do potrzeb uczniów, a nie uczniów do potrzeb szkoły. Wiemy w jakich warunkach mózgi dzieci pracują najefektywniej. Przyjdźcie i zobaczcie sami.
Współpraca z rodzicami
W naszej szkole relacje z rodzicami budujemy w oparciu o szacunek, transparentność i zaufanie.
Jesteśmy przekonani, że ze współpracy rodzą się najlepsze rozwiązania i pomysły.
Łącząc wiedzę rodziców o dzieciach, wykształcenie i doświadczenie nauczycieli oraz metody naszych terapeutów, prowadzimy uczniów do wielkich sukcesów.
Inicjatywa nawiązania kontaktu może wychodzić ze wszystkich stron, bo dla nas tradycyjna wywiadówka trzy razy w roku, czy komunikaty wysyłane w dzienniku elektronicznym, to za mało. Zależy nam, aby udział rodziców w życiu naszej szkoły, to nie był kolejny obowiązek, który należy wypełnić. Budujemy wspólnotę, w której jest miejsce na poważną rozmowę i dobrą zabawę.
Proponujemy rodzicom sprawdzone zasady, którymi kierujemy się w naszej szkole od lat. Jesteśmy też otwarci na rozmowę o tym, które z tych zasad najlepiej działają i pasują do ich filozofii wychowywania dziecka.
Umiejętności praktyczne
Uczymy myśleć krytycznie, a także asertywnie wyrażać swoje opinie. Uczymy skutecznie zdobywać wartościową wiedzę, rozwiązywać problemy i budować swoje poczucie bezpieczeństwa.
Pokazujemy, że nowe technologie, jeśli mądrze z nich korzystamy, wspierają rozwój.
Logiczne myślenie i zdrową rywalizację z uszanowaniem zasad fair play ćwiczymy grając w szachy i ping ponga. Matematyczne zawiłości rozwiązujemy również na zajęciach programowania, a przyrodę chętnie poznajemy podczas wypraw do lasu.
Piłka nożna i inne sporty drużynowe uczą pracy zespołowej i dążenia do celu. Dają możliwość wspólnego celebrowania sukcesu, a czasem grupowego przeżywania porażki. Z niepowodzeń wyciągamy wnioski, są dla nas lekcjami, które zbliżają do celu.
Nasi uczniowie mają możliwość wyrażania siebie również na zajęciach plastycznych, artystycznych i muzycznych. Wiemy, że kontakt ze sztuką sprzyja rozwijaniu kreatywności. Wychodzimy do teatru, odwiedzamy galerie sztuki i inspirujemy uczniów do odgrywania ról aktorskich. Pomagamy kształtować gust i dobry styl.
W Nowatorskiej Szkole nie kierujemy się zasadą, że „wszystko wolno” i nie ma żadnych zasad. Tak jak inne szkoły, my też podlegamy nadzorowi Kuratorium Oświaty. Realizujemy podstawę programową, jednak traktujemy ją jako punkt wyjścia, a nie cel sam w sobie. Mamy sprawdzone metody, by uczyć skutecznie i z radością.
Organizacja klas
Klasy to nasze ważne wspólnoty. To zespół, w którym zdobywają wiedzę, realizują projekty, wpadają na świetne pomysły, uczą się od siebie i zdobywają kompetencje społeczne.
Dbamy o to, aby każdy czuł się w klasie komfortowo i swobodnie. Uczymy, że każdy jest ważny i ma prawo do wyrażania swojego zdania.
Zwracamy też uwagę na to, że łącząc talenty, kompetencje i doświadczenia, można tworzyć wspaniałe projekty. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu dzieci będą potrafiły dobrze współdziałać w większych wspólnotach, organizacjach, w życiu zawodowym i towarzyskim. Zachęcamy dzieci do dzielenia się między sobą tym, co dla nich jest ważne, co je cieszy lub martwi.
Każda klasa ma swojego przewodnika – wychowawcę – i nauczyciela wspomagającego proces edukacji, opieki i wychowania. Zależy nam, aby relacje dzieci z dorosłymi opierały się na zaufaniu i zrozumieniu.
Dostosowaliśmy przestrzeń do potrzeb uczniów, a nie uczniów do potrzeb szkoły. Wiemy w jakich warunkach mózgi dzieci pracują najefektywniej. Przyjdźcie i zobaczcie sami.
Współpraca z rodzicami
W naszej szkole relacje z rodzicami budujemy w oparciu o szacunek, transparentność i zaufanie.
Jesteśmy przekonani, że ze współpracy rodzą się najlepsze rozwiązania i pomysły.
Łącząc wiedzę rodziców o dzieciach, wykształcenie i doświadczenie nauczycieli oraz metody naszych terapeutów, prowadzimy uczniów do wielkich sukcesów.
Inicjatywa nawiązania kontaktu może wychodzić ze wszystkich stron, bo dla nas tradycyjna wywiadówka trzy razy w roku, czy komunikaty wysyłane w dzienniku elektronicznym, to za mało. Zależy nam, aby udział rodziców w życiu naszej szkoły, to nie był kolejny obowiązek, który należy wypełnić. Budujemy wspólnotę, w której jest miejsce na poważną rozmowę i dobrą zabawę.
Proponujemy rodzicom sprawdzone zasady, którymi kierujemy się w naszej szkole od lat. Jesteśmy też otwarci na rozmowę o tym, które z tych zasad najlepiej działają i pasują do ich filozofii wychowywania dziecka.